It a beautiful day, don`t let it get away

Idag har varit en sån dag när allt bara har varit härligt, suttit som handen i handsken, suttit som en smäck. Börjar i skolan och får godis av bästisarna, leker kull och skrattar hysteriskt med er fina tjejer, blir svettig...
Jag, pappa, min faster, Conne och Connes kille åker till Norrtälje och hälsar på älskade Farmor, har en superkul bilresa.
Kommer fram till idylliska Norrtälje, åker till farmor och tittar bla. lite på hennes gamla kläder (får med mig två otroligt stylish jackor, en vacker klänning och en superröd kappa). Vi är där och pratar med farmor ett tag. Sen åker vi och käkar ärtsoppa och pannkakor på en båt, hallå, det är ju torsdag liksom?! Promenerar sedan vidare in mot stan på de grusiga gatorna, ser ner på den vackra brusande ån, stoppar händerna i fickorna... Rusar in på H&M, letar fynd, hittar ett skitsnyggt trädgårdsgrönt (?) nagellack. Hänger med Conne och Fredrik och handlar lite, innan de åker vidare.
Jag och pappa går till Tösse och köper världens godaste bakelser och går tillbaka till farmor och fikar, pratar och kramas. Vi lämnar sedan Norrtälje.
Nu efter en såndär flashig dag sitter jag här och lyssnar på "Jambo Bwana" och ser solens strålar lysa in genom fönstret, ska nog rita lite faktiskt...
¦
¦
Några kloka ord som farmor delade med sig av: "Passa på och samla in massa minnen nu, för de är de gamla minnena man kommer ihåg när man blir äldre."
Livet leker!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0